Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Suzuki DR DR 650 RSE (SP43B) (1991.01-1996.12) 27km » 30-0150 maxgear
wybrany samochód: 
Suzuki Dr Dr 650 Rse (sp43b) (1991.01-1996.12) 27km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 30-0150 MAXGEAR

30-0150 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
maxgear 30-0150
164.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Środa
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

6110300103/MG

numer części:

30-0150

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Szerokość [mm]81,0
Średnica wewnętrzna [mm]32,0
średnica zewnętrzna [mm]192,0
Ciężar [kg]2,645
Ilość żeber5
Parametr6PK
nr EAN5902659703903

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0150 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO DB SPRINTER/VITO/W2
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      611 030 01 03
MERCEDES-BENZ      611 030 02 03
MERCEDES-BENZ      611 030 05 03
MERCEDES-BENZ      646 030 09 03
MERCEDES-BENZ      A611 030 01 03
MERCEDES-BENZ      A611 030 02 03
MERCEDES-BENZ      A611 030 05 03
MERCEDES-BENZ      A646 030 09 03

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0150 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.