Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Jaguar F-PACE (X761) 2.0 D165 MHEV (2020.10-???) 163km » 30-0196 maxgear
wybrany samochód: 
Jaguar F-pace (x761) 2.0 D165 Mhev (2020.10-???) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO OPEL ASTRA J/ INSIGNIA 1,6-2,0 30-0196 MAXGEAR

30-0196 KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO OPEL ASTRA J/ INSIGNIA 1,6-2,0 MAXGEAR
maxgear 30-0196

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

30-0196

producent:

MAXGEAR

dla numeru OE06 15 062
Parametr6PK
Średnica wewnętrzna [mm]26
średnica zewnętrzna [mm]158
Liczba rowków5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO OPEL ASTRA J/ INSIGNIA 1,6-2,0 30-0196 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO OPEL ASTRA J/ INSIGNIA 1,6-2,0
numery OEM:
OPEL      06 15 062
OPEL      6 15 062
SAAB      55 565 300
VAUXHALL      055565300
VAUXHALL      55565300
CHEVROLET      55565300

Zastosowanie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO OPEL ASTRA J/ INSIGNIA 1,6-2,0 30-0196 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.