Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Skoda OCTAVIA III (5E3, NL3, NR3) 1.0 TSI (2016.05-???) 115km » 30-0253 maxgear
wybrany samochód: 
Skoda Octavia Iii (5e3, Nl3, Nr3) 1.0 Tsi (2016.05-???) 115km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO SUZUKI VITARA 30-0253 MAXGEAR

30-0253 KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO SUZUKI VITARA MAXGEAR
maxgear 30-0253
113.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

30-0253

producent:

MAXGEAR

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO SUZUKI VITARA 30-0253 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO SUZUKI VITARA
numery OEM:
SUZUKI      12610-77E10
SUZUKI      12610-77E11
SUZUKI      12610-77E12
SUZUKI      12610-77E12-000
SUZUKI      1261077E11000

Zastosowanie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO SUZUKI VITARA 30-0253 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.