Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 30-0255 maxgear

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO TOYOTA LAND CRUISER/ HILUX 30-0255 MAXGEAR

30-0255 KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO TOYOTA LAND CRUISER/ HILUX MAXGEAR
maxgear 30-0255
126.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 13.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek:6 szt.

    Ocena:
numer części:

30-0255

dostawca:

MAXGEAR

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO TOYOTA LAND CRUISER/ HILUX 30-0255 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO TOYOTA LAND CRUISER/ HILUX

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO TOYOTA LAND CRUISER/ HILUX 30-0255 ma zastosowanie do modeli samochodów

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

Numery OE KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO TOYOTA LAND CRUISER/ HILUX 30-0255 producenta MAXGEAR

TOYOTA

13408-54070, 13408-54080, 13408-54090

numery OEM:
TOYOTA      13408-54070
TOYOTA      13408-54080
TOYOTA      13408-54090

Zastosowanie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO TOYOTA LAND CRUISER/ HILUX 30-0255 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.