Napięcie [V] | 12 |
Tryb pracy | elektryczny |
Liczba zestyków | 2 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 | z elementami do montażu |
Kształt obudowy wtyczki | owalny |
Dodatkowe informacje o produkcie POMPA WODY VW 1,5TSI-2,0TDI (DODATKOWA) 470334 MAXGEAR
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3
OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi
TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL
5Q0965561C, 5Q0965561E
5Q0965561C, 5Q0965561E
5Q0965561C, 5Q0965561E
5Q0965561C, 5Q0965561E
AUDI | 5Q0965561C | |
AUDI | 5Q0965561E | |
SEAT | 5Q0965561C | |
SEAT | 5Q0965561E | |
SKODA | 5Q0965561C | |
SKODA | 5Q0965561E | |
VOLKSWAGEN | 5Q0965561C | |
VOLKSWAGEN | 5Q0965561E |
Zastosowanie POMPA WODY VW 1,5TSI-2,0TDI (DODATKOWA) 470334 MAXGEAR w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.