Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Tata (telco) LOADBETA 1.9 D Napęd na wszystkie koła (1995.11-2006.12) 90km » 49-0326 maxgear
wybrany samochód: 
Tata (telco) Loadbeta 1.9 D Napęd Na Wszystkie Koła (1995.11-2006.12) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-0326 MAXGEAR

49-0326 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-0326
Wał napędowy 49-0326
164.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Piątek
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0116MG

numer części:

49-0326

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Wymiar gwintuM20 x 1,5
Długość [mm]742
Ilość zębów, pierścień ABS44
Uzębienie zewnętrzne od strony koła21
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.23
Średnica 1 [mm]81
Średnica 2 [mm]81,5
nr EAN5902659756633

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0326 MAXGEAR

PËúOî RENAULT MEGANE 1,4-1,6 PR ABS 48
numery OEM:
RENAULT      77 00 105 486
RENAULT      77 00 869 046
RENAULT      77 00 869 047
RENAULT      77 01 352 473
RENAULT      77 01 352 597
RENAULT      77 01 468 840
RENAULT      77 01 468 843
RENAULT      77 01 469 375

Zastosowanie Wał napędowy 49-0326 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.