Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Jaguar E-PACE (X540) 1.5 P300e Plug-in Hybrid AWD (2020.11-???) 200km » 49-0465 maxgear
wybrany samochód: 
Jaguar E-pace (x540) 1.5 P300e Plug-in Hybrid Awd (2020.11-???) 200km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-0465 MAXGEAR

49-0465 Wał napędowy MAXGEAR
214.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0279MG

numer części:

49-0465

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Wymiar gwintuM20 x 1
Długość [mm]563
Uzębienie zewnętrzne od strony koła22
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.22
Średnica 2 [mm]84
Średnica 1 [mm]81
nr EAN5907558532159

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0465 MAXGEAR

PËúOî OPEL COMBO LE 93- 1,4B-1,7D -01 ABS
numery OEM:
OPEL      374222

Zastosowanie Wał napędowy 49-0465 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.