Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A8 D4 (4H2, 4H8, 4HC, 4HL) S8 plus quattro (2015.11-2018.01) 605km » 49-0667 maxgear
wybrany samochód: 
Audi A8 D4 (4h2, 4h8, 4hc, 4hl) S8 Plus Quattro (2015.11-2018.01) 605km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wałek wewnętrzny, mechanizm różnicowy 49-0667 MAXGEAR

49-0667 Wałek wewnętrzny, mechanizm różnicowy MAXGEAR
212.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-0667

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz prawej
średnica zewnętrzna [mm]121
Długość [mm]356
Uzębienie zewnętrzne od strony koła26
Rodzaj skrzyni biegówSkrzynia biegów manualna
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.37
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła26
nr EAN5901619549117

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wałek wewnętrzny, mechanizm różnicowy 49-0667 MAXGEAR

WAúEK NAP╩DOWY Z PODPORą VW SHARAN KPL 266MM
numery OEM:
FORD      1 121 392
FORD      1 140 358
FORD      1m21-3B428-AA
FORD      YM21-3A426-BA
SEAT      02N 409 344 E
SEAT      02N 409 345
VOLKSWAGEN      02N 409 344 E
VOLKSWAGEN      02N 409 345

Zastosowanie Wałek wewnętrzny, mechanizm różnicowy 49-0667 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.