Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Nissan PRIMERA Traveller (WP11) 1.6 16V (1998.04-2001.12) 99km » 49-0766 maxgear
wybrany samochód: 
Nissan Primera Traveller (wp11) 1.6 16v (1998.04-2001.12) 99km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-0766 MAXGEAR

49-0766 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-0766
Wał napędowy 49-0766
219.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0611MG

numer części:

49-0766

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła30
Długość [mm]501
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]50,7
Nowa część bez depozytu
parzyste numery artykułów100 498 0629
nr EAN5907558599404

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0766 MAXGEAR

PËúOî VW POLO/FABIA LE 1,2/1,4/1,9
numery OEM:
SEAT      6Q0 407 271 AK
SEAT      6Q0 407 271 AL
SEAT      6Q0 407 271 AT
SKODA      6Q0 407 271 AK
SKODA      6Q0 407 271 AL
SKODA      6Q0 407 271 AT
VOLKSWAGEN      6Q0 407 271 AK
VOLKSWAGEN      6Q0 407 271 AL
VOLKSWAGEN      6Q0 407 271 AT
VOLKSWAGEN      6Q0 407 271 BC
VOLKSWAGEN      6QE 407 271 G
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-0766 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.