Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-0860 maxgear

Wał napędowy 49-0860 MAXGEAR

49-0860 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-0860
Wał napędowy 49-0860
183.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0920MG

numer części:

49-0860

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Wymiar gwintu M22 x 1,5
Długość [mm] 650
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 24
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 23
Średnica 1 [mm] 70,2
Średnica 2 [mm] 70,3
nr EAN 5901619509531

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0860 MAXGEAR

PËúOî TOYOTA AYGO LE 1,0 05- /PEUGEOT 107/C1

Wał napędowy 49-0860 ma zastosowanie do modeli samochodów

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

Numery OE Wał napędowy 49-0860 producenta MAXGEAR

CITROËN

3272JY

PEUGEOT

3272JY

TOYOTA

434200H010, 434200H010A

numery OEM:
CITROËN      3272.JY
PEUGEOT      3272.JY
TOYOTA      43420-0H010
TOYOTA      43420-0H010A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-0860 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.