Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Volkswagen TIGUAN ALLSPACE (BW2, BJ2) 2.0 TDI 4motion (2017.06-???) 240km » 49-0897 maxgear
wybrany samochód: 
Volkswagen Tiguan Allspace (bw2, Bj2) 2.0 Tdi 4motion (2017.06-???) 240km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-0897 MAXGEAR

219.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Czwartek
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0840MG

numer części:

49-0897

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Długość [mm]627
Wymiar gwintuM22 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału26
Średnica 1 [mm]84,5
Średnica 2 [mm]82
nr EAN5901619510414

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0897 MAXGEAR

PËúOî FORD TRANSIT CONNECT LE 1,8DI 02-
numery OEM:
FORD      1328365
FORD      1383755
FORD      1451465
FORD      1451466
FORD      1501263
FORD      2T143B437AA
FORD      2T143B437CA
FORD      2T143B437CB
FORD      2T143B437CC
FORD      2T143B437CD
FORD      2T143B437CE
FORD      4501957
FORD      4994093
FORD      9T163B437AA
FORD      9T163B437AAD
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-0897 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.