Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-0904 maxgear

Wał napędowy 49-0904 MAXGEAR

49-0904 Wał napędowy MAXGEAR

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3037MG

numer części:

49-0904

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Długość [mm] 623
Wymiar gwintu M24 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 37
Średnica 1 [mm] 96,3
Średnica 2 [mm] 85,8
nr EAN 5901619510261

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0904 MAXGEAR

PËúOî CITROEN C5 LE 2,0/2,2HDI 01-04

Wał napędowy 49-0904 ma zastosowanie do modeli samochodów

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

Numery OE Wał napędowy 49-0904 producenta MAXGEAR

CITROËN

32721V, 3272EH, 3272RA, 3272RC

numery OEM:
CITROËN      3272.1V
CITROËN      3272.EH
CITROËN      3272.RA
CITROËN      3272.RC
PEUGEOT      3272.1W
PEUGEOT      3272.NT
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-0904 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.