Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-0915 maxgear

Wał napędowy 49-0915 MAXGEAR

272.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 14.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek: >10 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

27-3049MG

numer części:

49-0915

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Długość [mm] 659,5
otwór Ø [mm] 9,5
Wymiar gwintu M22x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 27
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 56,7
Ilość otworów 4
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 138
Nowa część 
Średnica przegubu po stronie koła [mm] 103,5
Średnica przegubu trójbieżnego (Tripode) [mm] 37,1
nr EAN 5901619510599

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0915 MAXGEAR

PËúOî RENAULT ESPACE IV LE 1,9DCI/2,0 02-

Wał napędowy 49-0915 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

Numery OE Wał napędowy 49-0915 producenta MAXGEAR

RENAULT

7711135403, 8200226056, 8200228393, 8200470133

numery OEM:
RENAULT      77 11 135 403
RENAULT      82 00 226 056
RENAULT      82 00 228 393
RENAULT      82 00 470 133
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-0915 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.