Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Ford FOCUS II (DA_, HCP, DP) 2.0 LPG (2008.06-2011.07) 145km » 49-0982 maxgear
wybrany samochód: 
Ford Focus Ii (da_, Hcp, Dp) 2.0 Lpg (2008.06-2011.07) 145km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-0982 MAXGEAR

49-0982 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-0982
Wał napędowy 49-0982
188.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0859MG

numer części:

49-0982

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła23
Długość [mm]674
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]49
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.26
Nowa część bez depozytu
parzyste numery artykułów16-14 498 0039
nr EAN5901619529386

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0982 MAXGEAR

PËúOî RENAULT MEGANE LE 02- 1,5DCI
numery OEM:
RENAULT      391010737R
RENAULT      8200511122
RENAULT      8200531917
RENAULT      8200661557

Zastosowanie Wał napędowy 49-0982 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.