Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Smart FORTWO coupe (453) 0.9 (453.344, 453.353) (2014.09-???) 90km » 49-1033 maxgear
wybrany samochód: 
Smart Fortwo Coupe (453) 0.9 (453.344, 453.353) (2014.09-???) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1033 MAXGEAR

272.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
3 szt. wysyłka Wtorek
3 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0004MG

numer części:

49-1033

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz prawej
Ilość zębów, pierścień ABS44
Uzębienie zewnętrzne od strony koła27
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.25
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]56
Długość [mm]938
nr EAN5902659735225

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1033 MAXGEAR

PËúOî NISSAN PRIMERA P11 PR 2,0 16V 938MM
numery OEM:
NISSAN      391002F210
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1033 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.