Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Ssangyong KORANDO (KJ) 2.9 TD (1998.04-2006.11) 120km » 49-1039 maxgear
wybrany samochód: 
Ssangyong Korando (kj) 2.9 Td (1998.04-2006.11) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wałek wewnętrzny, mechanizm różnicowy 49-1039 MAXGEAR

49-1039 Wałek wewnętrzny, mechanizm różnicowy MAXGEAR
259.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 14.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek: >10 szt.

    Ocena:
numer części:

49-1039

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz prawej
Długość [mm]290
Uzębienie zewnętrzne od strony koła26
Rodzaj skrzyni biegówSkrzynia biegów manualna
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.37
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła26
nr EAN5903364312923
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wałek wewnętrzny, mechanizm różnicowy 49-1039 MAXGEAR

WAúEK NAP╩DOWY Z PODPORą VW SHARAN KPL 1,9TDI/ 2,0B 289MM
numery OEM:
SEAT      02N 409 344 F
VOLKSWAGEN      02N 409 344 F

Zastosowanie Wałek wewnętrzny, mechanizm różnicowy 49-1039 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.