Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A4 B7 (8EC) 2.0 (2004.11-2008.06) 130km » 49-1090 maxgear
wybrany samochód: 
Audi A4 B7 (8ec) 2.0 (2004.11-2008.06) 130km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1090 MAXGEAR

49-1090 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-1090
Wał napędowy 49-1090
49-1090
290.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0940MG

numer części:

49-1090

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Wymiar gwintuM16 x 1,5
Długość [mm]524,5
Ilość zębów, pierścień ABS45
Uzębienie zewnętrzne od strony koła38
Średnica 1 [mm]98
Średnica 2 [mm]125
nr EAN5902659722058

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1090 MAXGEAR

PËúOî AUDI A4 1,8T-3,0 LE/PR
numery OEM:
AUDI      8E0 407 271BE
AUDI      8E0 407 271T
AUDI      8E0 407 451HX
AUDI      8E0 407 451NX
AUDI      8E0 407 451PX
AUDI      8E0 407 451RX
AUDI      8E0 407 451SX
AUDI      8E0 407 451X
VOLKSWAGEN      8E0 407 271BF
VOLKSWAGEN      8E0 407 271BK
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1090 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.