Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Chevrolet CORVETTE kabriolet (C7) 6.2 Z06 (2014.09-???) 660km » 49-1115 maxgear
wybrany samochód: 
Chevrolet Corvette Kabriolet (c7) 6.2 Z06 (2014.09-???) 660km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1115 MAXGEAR

49-1115 Wał napędowy MAXGEAR
343.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0330MG

numer części:

49-1115

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Wymiar gwintuM24 x 1,5
Długość [mm]942
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.37
Średnica 1 [mm]100
Średnica 2 [mm]89
nr EAN5902659720344

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1115 MAXGEAR

PËúOî CITROEN C5 01- PR 2,0HDI
numery OEM:
CITROËN      3273.8P
CITROËN      3273.EJ
PEUGEOT      3273.8J
PEUGEOT      3273.8K
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1115 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.