Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-1129 maxgear

Wał napędowy 49-1129 MAXGEAR

49-1129 Wał napędowy MAXGEAR
233.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 13.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek:1 szt.
:10 szt. wysyłka Poniedziałek

    Ocena:
numery handlowe:

27-0956MG

numer części:

49-1129

dostawca:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Wymiar gwintu M24 x 1,5
Długość [mm] 632
Ilość zębów, pierścień ABS 48
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 27
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 37
Średnica 2 [mm] 89
Średnica 1 [mm] 100
nr EAN 5902659720818

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1129 MAXGEAR

PËúOî FIAT SCUDO/ULYSSE 2,0JTD/JUMPY 2,0HDI LE ABS48

Wał napędowy 49-1129 ma zastosowanie do modeli samochodów

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

LANCIA

LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III

Numery OE Wał napędowy 49-1129 producenta MAXGEAR

FIAT

1481452080, 7120925

LANCIA

1481452080

numery OEM:
FIAT      1481452080
FIAT      7120925
LANCIA      1481452080
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1129 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.