Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mitsubishi SPACE STAR nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (DG_A) 1.8 MPI (DG5A) (2002.10-2004.12) 112km » 49-1129 maxgear
wybrany samochód: 
Mitsubishi Space Star Nadwozie Wielkoprzestrzenne (mpv) (dg_a) 1.8 Mpi (dg5a) (2002.10-2004.12) 112km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1129 MAXGEAR

49-1129 Wał napędowy MAXGEAR
238.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Piątek
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0956MG

numer części:

49-1129

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Wymiar gwintuM24 x 1,5
Długość [mm]632
Ilość zębów, pierścień ABS48
Uzębienie zewnętrzne od strony koła27
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.37
Średnica 2 [mm]89
Średnica 1 [mm]100
nr EAN5902659720818

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1129 MAXGEAR

PËúOî FIAT SCUDO/ULYSSE 2,0JTD/JUMPY 2,0HDI LE ABS48
numery OEM:
FIAT      1481452080
FIAT      7120925
LANCIA      1481452080
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1129 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.