Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-1130 maxgear

Wał napędowy 49-1130 MAXGEAR

49-1130 Wał napędowy MAXGEAR
291.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0957MG

numer części:

49-1130

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Długość [mm] 955
Wymiar gwintu M24 x 1,5
Ilość zębów, pierścień ABS 48
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 27
Średnica 1 [mm] 100
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 37
Średnica 2 [mm] 89
nr EAN 5902659720825

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1130 MAXGEAR

PËúOî FIAT SCUDO/ULYSSE 2,0JTD/JUMPY 2,0HDI PR ABS48

Wał napędowy 49-1130 ma zastosowanie do modeli samochodów

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

LANCIA

LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III

Numery OE Wał napędowy 49-1130 producenta MAXGEAR

FIAT

1481451080, 71787905

PEUGEOT

32733R, 32735Z

LANCIA

1481451080

numery OEM:
FIAT      1481451080
FIAT      71787905
LANCIA      1481451080
PEUGEOT      3273.3R
PEUGEOT      3273.5Z
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1130 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.