Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A4 B5 (8D2) 1.8 (1994.11-2000.11) 125km » 49-1134 maxgear
wybrany samochód: 
Audi A4 B5 (8d2) 1.8 (1994.11-2000.11) 125km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1134 MAXGEAR

302.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Piątek
3 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3072MG

numer części:

49-1134

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Długość [mm]643
Wymiar gwintu22x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.30
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]62
Ilość zębów, pierścień ABS44
Ø pierścienia ABS [mm]96,6
Długość 2 [mm]73
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]82
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]82
nr EAN5902659721594

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1134 MAXGEAR

PËúOî MAZDA LE 6 2,0 DI
numery OEM:
MAZDA      GD40-25-60XA
MAZDA      GD40-25-60XC
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1134 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.