Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Daihatsu CHARMANT (A) 1.6 (A60) (1983.08-1987.07) 83km » 49-1159 maxgear
wybrany samochód: 
Daihatsu Charmant (a) 1.6 (a60) (1983.08-1987.07) 83km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1159 MAXGEAR

49-1159 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-1159
Wał napędowy 49-1159
238.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0731MG

numer części:

49-1159

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Długość [mm]925
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]58
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.24
Nowa część bez depozytu
parzyste numery artykułów40-14 498 0037
nr EAN5902659720559

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1159 MAXGEAR

PËúOî PEUGEOT 307 PR 1,6/2,0HDI 00-
numery OEM:
CITROËN      3273.AC
CITROËN      3273.AE
CITROËN      3273.LP
PEUGEOT      3273.AC
PEUGEOT      3273.AE
PEUGEOT      3273.LP
PEUGEOT      96 37 117 880
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1159 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.