Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Ford C-MAX (DM2) 1.6 TDCi (2007.02-2010.09) 90km » 49-1193 maxgear
wybrany samochód: 
Ford C-max (dm2) 1.6 Tdci (2007.02-2010.09) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1193 MAXGEAR

240.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3086MG

numer części:

49-1193

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła21
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów23
Długość [mm]745
Ilość zębów, pierścień ABS44
Ø pierścienia ABS [mm]85,00
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]57,00
Średnica przegubu po stronie koła [mm]86,00
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]79,00
Wymiar gwintuM20x1,5
nr EAN5902659719805

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1193 MAXGEAR

PËúOî RENAULT MEGANE KOMBI 99-03 1,4B/1,9D PR
numery OEM:
RENAULT      7701352420
RENAULT      7701352424
RENAULT      7701352425
RENAULT      7701352473
RENAULT      7701352474
RENAULT      7701352597
RENAULT      7701468840
RENAULT      7701468843
RENAULT      7701469375
RENAULT      7711497524
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1193 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.