Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Ford TAUNUS 17M II coupe (33F) 2.0 (1967-1974) 90km » 49-1217 maxgear
wybrany samochód: 
Ford Taunus 17m Ii Coupe (33f) 2.0 (1967-1974) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1217 MAXGEAR

49-1217 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-1217
Wał napędowy 49-1217
260.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0610MG

numer części:

49-1217

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Wymiar gwintuM14 x 1,5
Długość [mm]620
Ilość zębów, pierścień ABS45
Uzębienie zewnętrzne od strony koła33
Średnica 1 [mm]98
nr EAN5902659720481

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1217 MAXGEAR

PËúOî VW PASSAT B5 1,9TDI PR
numery OEM:
AUDI      8D0 407 272BQ
AUDI      8D0 407 272EK
AUDI      8D0 407 452M
AUDI      8D0 407 452MX
VOLKSWAGEN      8D0 407 272BQ
VOLKSWAGEN      8D0 407 452MX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1217 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.