Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Honda X-ADV X-ADV (RH10, RH21) (2021.01-???) 59km » 49-1223 maxgear
wybrany samochód: 
Honda X-adv X-adv (rh10, Rh21) (2021.01-???) 59km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1223 MAXGEAR

240.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0757MG

numer części:

49-1223

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Wymiar gwintuM16 x 1,5
Długość [mm]536
Ilość zębów, pierścień ABS48
Uzębienie zewnętrzne od strony koła38
Średnica 1 [mm]98
Średnica 2 [mm]108
nr EAN5902659720610

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1223 MAXGEAR

PËúOî VW T4 LE/PR 96- Z ABS 48Z
numery OEM:
VOLKSWAGEN      701 407 271AC
VOLKSWAGEN      701 407 449GX
VOLKSWAGEN      701 407 451A
VOLKSWAGEN      701 407 451AX
VOLKSWAGEN      7D0 407 271D
VOLKSWAGEN      JZW 407 449GX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1223 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.