Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Fiat MAREA Weekend (185_) 1.2 16V (1998.10-2002.05) 82km » 49-1440 maxgear
wybrany samochód: 
Fiat Marea Weekend (185_) 1.2 16v (1998.10-2002.05) 82km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1440 MAXGEAR

49-1440 Wał napędowy MAXGEAR
104.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Środa
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-1440

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Uzębienie zewnętrzne od strony koła26
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.42
Długość całkowita [mm]143,55
Długość 1 [mm]53,4
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]60,00
Nowa część
nr EAN5902659759740

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1440 MAXGEAR

WAŁEK PRZEGUBU WEW. VW T5
numery OEM:
VOLKSWAGEN      0A5409355F
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1440 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.