Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-1662 maxgear

Wał napędowy 49-1662 MAXGEAR

49-1662 Wał napędowy MAXGEAR
246.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0186MG

numer części:

49-1662

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy Oś przednia
Wymiar gwintu M16 x 1,5
Długość [mm] 528
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 38
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 33
Średnica 1 [mm] 98
Średnica 2 [mm] 108
nr EAN 5902659756671

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1662 MAXGEAR

PËúOî VW T4 LE/PR BEZ ABS

Wał napędowy 49-1662 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

ALPINE

A110 II, A290

Numery OE Wał napędowy 49-1662 producenta MAXGEAR

VOLKSWAGEN

701407271B, 701407271H

numery OEM:
VOLKSWAGEN      701 407 271B
VOLKSWAGEN      701 407 271H
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1662 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.