Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Lancia VOYAGER nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (404_) 3.6 V6 (RT, 53) (2011.09-2014.12) 283km » 49-1683 maxgear
wybrany samochód: 
Lancia Voyager Nadwozie Wielkoprzestrzenne (mpv) (404_) 3.6 V6 (rt, 53) (2011.09-2014.12) 283km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1683 MAXGEAR

190.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0587MG

numer części:

49-1683

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Długość [mm]625
Wymiar gwintuM20x1,5
Ilość zębów, pierścień ABS38
Uzębienie zewnętrzne od strony koła21
Średnica 1 [mm]86
nr EAN5902659756886

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1683 MAXGEAR

PËúOî RENAULT TWINGO I LE
numery OEM:
RENAULT      77 00 109 334
RENAULT      77 01 349 980
RENAULT      77 01 352 318
RENAULT      77 01 468 548
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1683 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.