Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A6 C6 (4F2) RS6 quattro (2008.09-2010.08) 580km » 49-1811 maxgear
wybrany samochód: 
Audi A6 C6 (4f2) Rs6 Quattro (2008.09-2010.08) 580km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1811 MAXGEAR

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3126MG

numer części:

49-1811

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła30
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.25
Długość [mm]580
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]52,00
Średnica przegubu po stronie koła [mm]91,00
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]94,00
Wymiar gwintuM24x1,5
nr EAN5902659758149

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1811 MAXGEAR

PËúOî OPEL ASTRA H/ZAFIRA B 1,9CDTI 150KM LE
numery OEM:
OPEL      13245906
OPEL      374811
VAUXHALL      13245906
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1811 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.