Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Citroën C5 I (DC_) 3.0 V6 (DCXFXF) (2001.05-2004.08) 213km » 49-1821 maxgear
wybrany samochód: 
Citroën C5 I (dc_) 3.0 V6 (dcxfxf) (2001.05-2004.08) 213km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1821 MAXGEAR

381.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 17.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek: >10 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

27-3136MG

numer części:

49-1821

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła27
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.39
Długość [mm]1009
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]56,70
Średnica przegubu po stronie koła [mm]104,0
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]89,50
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz łożyskiem
Wymiar gwintuM22x1,5
Długość 2 [mm]365,0
nr EAN5902659758248
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1821 MAXGEAR

PËúOî RENAULT ESPACE 06- 2,0DCI PR
numery OEM:
RENAULT      8200500683
RENAULT      8201187698
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1821 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.