Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Iveco TRAKKER I AT190T38 (2004-2012) 379km » 49-1894 maxgear
wybrany samochód: 
Iveco Trakker I At190t38 (2004-2012) 379km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1894 MAXGEAR

49-1894 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-1894
Wał napędowy 49-1894
49-1894
293.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3209MG

numer części:

49-1894

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyTylna oś po obydwu stronach
Długość [mm]651
otwór Ø [mm]10,5
Wymiar gwintuM27x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła30
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]58,7
Ilość otworów6
Ø rozmieszczenia otworów [mm]94
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]94
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]108
nr EAN5902659758972

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1894 MAXGEAR

PËúOî BMW E60-61 525D-550 04-10 LE/PR
numery OEM:
BMW      33 20 7 521 630
BMW      33 20 7 572 429
BMW      33 20 7 572 430
BMW      33 21 7 526 745
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1894 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.