Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału » 49-1915 maxgear

Podpora trójramienna, wał napędowy 49-1915 MAXGEAR

49-1915 Podpora trójramienna, wał napędowy MAXGEAR

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-1915

producent:

MAXGEAR

Ciężar [kg] 0,276
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów 21
Długość opakowania [cm] 5,5
Szerokość opakowania [cm] 5,5
Wysokość opakowania [cm] 2,8
nr EAN 5903364319076

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Podpora trójramienna, wał napędowy 49-1915 MAXGEAR

KRZYÂťAK PRZEGUBU WEW. FORD 21Z/30,4MM (TRIPOD)

Podpora trójramienna, wał napędowy 49-1915 ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

NISSAN

ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback

MINI

MINI, MINI CLUBMAN, MINI COUNTRYMAN, MINI coupe, MINI Roadster, MINI CLUB, MINI PACEMAN

MITSUBISHI

PAJERO III Canvas Top, SPACE WAGON, SPACE STAR, GALLOPER, SANTAMO, PAJERO PININ I, SPACE RUNNER

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

MAZDA

323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6

Numery OE Podpora trójramienna, wał napędowy 49-1915 producenta MAXGEAR

OPEL

0374788, 0374789, 1603413

FORD

1061868, 1061883, 1202535, 1349157, 1349160, 1356786, 1418957, 1537380, 1804601, 2S613W007BA, XS4C3W007AA

NISSAN

391009U005, 39100BM560, 39100BM580, 391019U005, 39101BC55A, 39101BM560, 39101BM580, 392049U00J, 39204BM527, 392059U00J, 39205BM525, C9205BC55A

MINI

31607518237, 31607518238, 31607574868

MITSUBISHI

3815A014

MAZDA

FG4022520, FG4022620, GG1322520, GG1422620, GG1425500A, GG1425500B, GG1425500D, GG1425600A, GG1425600B, GG1425600C

numery OEM:
BMW      31607518237
BMW      31607518238
BMW      31607574868
FORD      1061868
FORD      1061883
FORD      1202535
FORD      1349157
FORD      1349160
FORD      1356786
FORD      1418957
FORD      1537380
FORD      1804601
FORD      2S61-3W007-BA
FORD      XS4C-3W007-AA
MAZDA      FG40-22-520
MAZDA      FG40-22-620
MAZDA      GG13-22-520
MAZDA      GG14-22-620
MAZDA      GG14-25-500A
MAZDA      GG14-25-500B
MAZDA      GG14-25-500D
MAZDA      GG14-25-600A
MAZDA      GG14-25-600B
MAZDA      GG14-25-600C
MITSUBISHI      3815A014
NISSAN      39100-9U005
NISSAN      39100-BM560
NISSAN      39100-BM580
NISSAN      39101-9U005
NISSAN      39101-BC55A
NISSAN      39101-BM560
NISSAN      39101-BM580
NISSAN      39204-9U00J
NISSAN      39204-BM527
NISSAN      39205-9U00J
NISSAN      39205-BM525
NISSAN      C9205-BC55A
OPEL      0374788
OPEL      0374789
OPEL      1603413
MINI      31607518237
MINI      31607518238
MINI      31607574868
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Podpora trójramienna, wał napędowy 49-1915 MAXGEAR w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.