Przepraszamy, z przyczyn technicznych kontakt telefoniczny dzisiaj może być utrudniony.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału Audi 80 B4 sedan (8C2) 1.6 E (1993.06-1994.12) 101km » 49-1916 maxgear
wybrany samochód: 
Audi 80 B4 Sedan (8c2) 1.6 E (1993.06-1994.12) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Podpora trójramienna, wał napędowy 49-1916 MAXGEAR

49-1916 Podpora trójramienna, wał napędowy MAXGEAR
47.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-1916

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Ilość zębów25
Ciężar [kg]0,487
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów25
Długość opakowania [cm]6,8
Szerokość opakowania [cm]6,8
Wysokość opakowania [cm]2,9
nr EAN5903364319083

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Podpora trójramienna, wał napędowy 49-1916 MAXGEAR

KRZYÂťAK PRZEGUBU WEW. OPEL MASTER/TRAFIC II 25Z/37MM (TRIPOD)
numery OEM:
NISSAN      39711-00QAJ
NISSAN      39711-00QAK
NISSAN      7700717115
NISSAN      7701056151
OPEL      4411916
RENAULT      7700717115
RENAULT      7701056151
RENAULT      8200017277
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Podpora trójramienna, wał napędowy 49-1916 MAXGEAR w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.