Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału » 49-2010 maxgear

KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. CHEVROLET CAPTIVA 34Z/37,05MM (TRIPOD) 49-2010 MAXGEAR

49-2010 KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. CHEVROLET CAPTIVA 34Z/37,05MM (TRIPOD) MAXGEAR
maxgear 49-2010
47.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-2010

producent:

MAXGEAR

Średnica [mm]37,05

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. CHEVROLET CAPTIVA 34Z/37,05MM (TRIPOD) 49-2010 MAXGEAR

KRZYĹťAK PRZEGUBU WEW. CHEVROLET CAPTIVA 34Z/37,05MM (TRIPOD)
numery OEM:
OPEL      4804567
OPEL      4804568
OPEL      4804569
OPEL      4804570
OPEL      4804588
OPEL      4804589
OPEL      4804590
OPEL      4819608
OPEL      4819609
OPEL      4820719
OPEL      4820720
SSANGYONG      4130008B02
SSANGYONG      4130009000
SSANGYONG      4130009002
SSANGYONG      4130021106
SSANGYONG      4130021203
SSANGYONG      4130021300

Zastosowanie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. CHEVROLET CAPTIVA 34Z/37,05MM (TRIPOD) 49-2010 MAXGEAR w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.