Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału Audi Q2 (GAB, GAG) 2.0 TFSI quattro (2017.05-???) 190km » 49-2013 maxgear
wybrany samochód: 
Audi Q2 (gab, Gag) 2.0 Tfsi Quattro (2017.05-???) 190km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. FIAT DOBLO/ PUNTO/ STILO 21X31.95 49-2013 MAXGEAR

49-2013 KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. FIAT DOBLO/ PUNTO/ STILO 21X31.95 MAXGEAR
maxgear 49-2013
KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. FIAT DOBLO/ PUNTO/ STILO 21X31.95 49-2013
36.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-2013

producent:

MAXGEAR

Średnica [mm]31,95

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. FIAT DOBLO/ PUNTO/ STILO 21X31.95 49-2013 MAXGEAR

KRZYÂťAK PRZEGUBU WEW. FIAT DOBLO/ PUNTO/ STILO 21X31.95
numery OEM:
brak danych o numerach OEM

Zastosowanie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. FIAT DOBLO/ PUNTO/ STILO 21X31.95 49-2013 MAXGEAR w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.