Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału Tesla MODEL 3 (5YJ3) EV AWD (2022-???) 208km » 49-2019 maxgear
wybrany samochód: 
Tesla Model 3 (5yj3) Ev Awd (2022-???) 208km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. FORD MONDEO IV/ S-MAX 28Z/43,1MM (TRIPOD) 49-2019 MAXGEAR

49-2019 KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. FORD MONDEO IV/ S-MAX 28Z/43,1MM (TRIPOD) MAXGEAR
maxgear 49-2019
KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. FORD MONDEO IV/ S-MAX 28Z/43,1MM (TRIPOD) 49-2019
44.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-2019

producent:

MAXGEAR

Średnica [mm]43,1

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. FORD MONDEO IV/ S-MAX 28Z/43,1MM (TRIPOD) 49-2019 MAXGEAR

KRZYÂťAK PRZEGUBU WEW. FORD MONDEO IV/ S-MAX 28Z/43,1MM (TRIPOD)
numery OEM:
FORD      1417222
FORD      1437736
FORD      1459738
FORD      1459764
FORD      1460786
FORD      1481245
FORD      1667774
FORD      1788208
VOLVO      36001452

Zastosowanie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. FORD MONDEO IV/ S-MAX 28Z/43,1MM (TRIPOD) 49-2019 MAXGEAR w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.