Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału Ford TRANSIT V363 Platforma / podwozie (FED, FFD) 2.0 EcoBlue (2022-???) 155km » 49-2038 maxgear
wybrany samochód: 
Ford Transit V363 Platforma / Podwozie (fed, Ffd) 2.0 Ecoblue (2022-???) 155km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. TOYOTA CR-V/ YARIS 20ZX29,9MM (TRIPOD) 49-2038 MAXGEAR

49-2038 KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. TOYOTA CR-V/ YARIS 20ZX29,9MM (TRIPOD) MAXGEAR
maxgear 49-2038
KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. TOYOTA CR-V/ YARIS 20ZX29,9MM (TRIPOD) 49-2038
23.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 1.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-2038

producent:

MAXGEAR

Średnica [mm]29,9

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. TOYOTA CR-V/ YARIS 20ZX29,9MM (TRIPOD) 49-2038 MAXGEAR

KRZYÂťAK PRZEGUBU WEW. TOYOTA CR-V/ YARIS 20ZX29,9MM (TRIPOD)
numery OEM:
HONDA      42320-SCA-E21
HONDA      42320-SCA-E31
HONDA      42320-SXS-A01
HONDA      42320-SXS-A11
MAZDA      GG11-22-520
MAZDA      GG12-22-620
MAZDA      GG12-25-500A
MAZDA      GG12-25-500B
MAZDA      GG12-25-500C
MAZDA      GG12-25-600A
MAZDA      GG12-25-600B
MAZDA      GG12-25-600C
NISSAN      39600-00Q0A
RENAULT      396004652R
TOYOTA      43403-0D061
TOYOTA      43403-0W050
TOYOTA      43410-0D170
TOYOTA      43410-0D320
TOYOTA      43410-0D380
TOYOTA      43410-0D390
TOYOTA      43420-0D170
TOYOTA      43420-0D240
TOYOTA      43420-0D370
TOYOTA      43420-0D380

Zastosowanie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. TOYOTA CR-V/ YARIS 20ZX29,9MM (TRIPOD) 49-2038 MAXGEAR w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.