Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-2255 maxgear

Wał napędowy 49-2255 MAXGEAR

49-2255 Wał napędowy MAXGEAR
363.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3219MG

numer części:

49-2255

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Długość [mm] 639
Wymiar gwintu M24 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 30
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 25
Średnica 1 [mm] 94,1
Średnica 2 [mm] 86
nr EAN 5903364341305

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2255 MAXGEAR

PËúOî ALFA 159/BRERA 1,9JTDM/2,2JTS LE 640MM

Wał napędowy 49-2255 ma zastosowanie do modeli samochodów

ALFA ROMEO

166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO

Numery OE Wał napędowy 49-2255 producenta MAXGEAR

ALFA ROMEO

50500527, 50500528, 50517133, 50517134, 505171340, 50517144

numery OEM:
ALFA ROMEO      50500527
ALFA ROMEO      50500528
ALFA ROMEO      50517133
ALFA ROMEO      50517134
ALFA ROMEO      505171340
ALFA ROMEO      50517144
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2255 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.