Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mercedes-benz ACTROS MP4 / MP5 1846 LS (2015-???) 455km » 49-2260 maxgear
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Actros Mp4 / Mp5 1846 Ls (2015-???) 455km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2260 MAXGEAR

49-2260 Wał napędowy MAXGEAR
219.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
4 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3224MG

numer części:

49-2260

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś tylna strona prawa
Długość [mm]631
otwór Ø [mm]8,4
Wymiar gwintuM16x1.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]59,5
Ilość otworów6
Ø rozmieszczenia otworów [mm]86
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]79,4
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]100
nr EAN5903364341350

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2260 MAXGEAR

PËúOî AUDI A3/Q3 2,0TDI/2,0TFSI QUATTRO PR 631MM TYLNA Oî
numery OEM:
AUDI      1K0 501 204 D
AUDI      1K0 501 204 DX
AUDI      1K0 501 204 F
AUDI      1K0 501 204 FX
SKODA      1K0 501 204 D
SKODA      1K0 501 204 DX
SKODA      1K0 501 204 F
SKODA      1K0 501 204 FX
VOLKSWAGEN      1K0 501 204 A
VOLKSWAGEN      1K0 501 204 D
VOLKSWAGEN      1K0 501 204 DX
VOLKSWAGEN      1K0 501 204 F
VOLKSWAGEN      1K0 501 204 FX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2260 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.