Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-2273 maxgear

Wał napędowy 49-2273 MAXGEAR

49-2273 Wał napędowy MAXGEAR
352.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3237MG

numer części:

49-2273

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Długość [mm] 650
otwór Ø [mm] 10,5
Wymiar gwintu M27x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 30
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 58,6
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 94
Nowa część 
Średnica przegubu po stronie koła [mm] 94
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] 108
nr EAN 5903364341480

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2273 MAXGEAR

PËúOî BMW 3 E90/E91 05- 325-335D PR

Wał napędowy 49-2273 ma zastosowanie do modeli samochodów

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

Numery OE Wał napędowy 49-2273 producenta MAXGEAR

BMW

33217533452, 33217561790

numery OEM:
BMW      33 21 7 533 452
BMW      33 21 7 561 790
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2273 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.