Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mazda XEDOS 9 (TA) 2.5 (1994.09-2002.09) 173km » 49-2273 maxgear
wybrany samochód: 
Mazda Xedos 9 (ta) 2.5 (1994.09-2002.09) 173km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2273 MAXGEAR

49-2273 Wał napędowy MAXGEAR
336.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:10 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

27-3237MG

numer części:

49-2273

dostawca:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś tylna strona prawa
Długość [mm]650
otwór Ø [mm]10,5
Wymiar gwintuM27x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła30
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]58,6
Ilość otworów6
Ø rozmieszczenia otworów [mm]94
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]94
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]108
nr EAN5903364341480
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2273 MAXGEAR

PËúOî BMW 3 E90/E91 05- 325-335D PR
numery OEM:
BMW      33 21 7 533 452
BMW      33 21 7 561 790
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2273 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.