Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A8 D3 (4E2, 4E8) 4.0 TDI quattro (2003.05-2005.07) 275km » 49-2308 maxgear
wybrany samochód: 
Audi A8 D3 (4e2, 4e8) 4.0 Tdi Quattro (2003.05-2005.07) 275km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2308 MAXGEAR

49-2308 Wał napędowy MAXGEAR
338.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3272MG

numer części:

49-2308

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś tylna strona prawa
Średnica 2 [mm]108
Ilość zębów, pierścień ABS48
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]69
Uzębienie zewnętrzne od strony koła30
Długość [mm]655
nr EAN5903364341831

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2308 MAXGEAR

PËúOî BMW Z4 E85/E86 06-08 PR
numery OEM:
BMW      33207839468
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2308 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.