Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-2312 maxgear

Wał napędowy 49-2312 MAXGEAR

49-2312 Wał napędowy MAXGEAR
242.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3276MG

numer części:

49-2312

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Długość [mm] 635
Wymiar gwintu M20x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 21
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 22
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 48,7
Długość 2 [mm] 58
Nowa część 
Średnica przegubu po stronie koła [mm] 79
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] 72
nr EAN 5903364341879

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2312 MAXGEAR

PËúOî CITROEN C2/C3/DS3 LE 640MM

Wał napędowy 49-2312 ma zastosowanie do modeli samochodów

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

Numery OE Wał napędowy 49-2312 producenta MAXGEAR

CITROËN

3272EQ, 3272ER, 3272ES, 3272ET, 3272FR, 3272FS, 3272HR, 3272HS, 3272RT, 3272SG, 3272SH

PEUGEOT

3272HR, 3272PV, 3272PW, 3272RT, 3272SG, 3272SH, 9803027580

numery OEM:
CITROËN      3272.EQ
CITROËN      3272.ER
CITROËN      3272.ES
CITROËN      3272.ET
CITROËN      3272.FR
CITROËN      3272.FS
CITROËN      3272.HR
CITROËN      3272.HS
CITROËN      3272.RT
CITROËN      3272.SG
CITROËN      3272.SH
PEUGEOT      3272.HR
PEUGEOT      3272.PV
PEUGEOT      3272.PW
PEUGEOT      3272.RT
PEUGEOT      3272.SG
PEUGEOT      3272.SH
PEUGEOT      98 030 275 80
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2312 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.