Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi Q5 (FYB, FYG) 50 TFSI e quattro (2019.04-2020.11) 252km » 49-2342 maxgear
wybrany samochód: 
Audi Q5 (fyb, Fyg) 50 Tfsi E Quattro (2019.04-2020.11) 252km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2342 MAXGEAR

49-2342 Wał napędowy MAXGEAR
323.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Piątek
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3306MG

numer części:

49-2342

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]51,1
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.24
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Wymiar gwintuM24x1,5
Długość [mm]626
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Rodzaj skrzyni biegówPrzekładnia manualna 5-biegowa
nr EAN5903364342173

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2342 MAXGEAR

PËúOî FIAT GRANDE PUNTO/PUNTO 1,3D 09- LE
numery OEM:
FIAT      51827230
FIAT      51947028
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2342 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.