Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Ford ESCORT V (AAL, ABL) 1.6 (1990.07-1992.08) 90km » 49-2351 maxgear
wybrany samochód: 
Ford Escort V (aal, Abl) 1.6 (1990.07-1992.08) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2351 MAXGEAR

49-2351 Wał napędowy MAXGEAR
250.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3315MG

numer części:

49-2351

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Długość [mm]456
otwór Ø [mm]8
Wymiar gwintuM24x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]51
Ilość otworów6
Ø rozmieszczenia otworów [mm]86
Średnica przegubu po stronie koła [mm]90
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]72
nr EAN5903364342265

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2351 MAXGEAR

PËúOî FIAT PUNTO II/III LE
numery OEM:
FIAT      46307687
FIAT      46307689
FIAT      46307698
FIAT      46307699
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2351 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.