Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Dodge DAKOTA Extended Cab Pickup 4.7 4WD (1999.09-2004.12) 234km » 49-2390 maxgear
wybrany samochód: 
Dodge Dakota Extended Cab Pickup 4.7 4wd (1999.09-2004.12) 234km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2390 MAXGEAR

49-2390 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-2390
Wał napędowy 49-2390
49-2390
224.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Czwartek
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3354MG

numer części:

49-2390

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Ilość zębów, pierścień ABS50
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]60
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.25
Uzębienie zewnętrzne od strony koła26
Długość [mm]610
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Rodzaj skrzyni biegówSkrzynia biegów manualna
nr EAN5903364352677

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2390 MAXGEAR

PËúOî HONDA CIVIC VII COUPE 1,7I/VTEC 01-05 PR
numery OEM:
HONDA      44305S5DA01
HONDA      44305S5DA51
HONDA      44305S6A950
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2390 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.