Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Citroën C5 III (RD_) 2.2 HDi (RD4HTH) (2008.02-???) 170km » 49-2408 maxgear
wybrany samochód: 
Citroën C5 Iii (rd_) 2.2 Hdi (rd4hth) (2008.02-???) 170km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2408 MAXGEAR

49-2408 Wał napędowy MAXGEAR
268.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3372MG

numer części:

49-2408

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Ciężar [kg]7,8
nr EAN5903364352844

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2408 MAXGEAR

PËúOî JEEP COMPASS/PATRIOT PR 2,0CRD
numery OEM:
CHRYSLER      05105660AC
CHRYSLER      05105660AD
CHRYSLER      5105660AC
CHRYSLER      5105660AD
CHRYSLER      K05105660AC
DODGE      05105660AC
DODGE      05105660AD
DODGE      5105660AD
DODGE      K05105660AC
MERCEDES-BENZ      05105660AC
MERCEDES-BENZ      A05105660AC
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2408 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.