Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Ssangyong KORANDO (CK) 2.0 e-XGi 4WD (2012.02-???) 147km » 49-2415 maxgear
wybrany samochód: 
Ssangyong Korando (ck) 2.0 E-xgi 4wd (2012.02-???) 147km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2415 MAXGEAR

49-2415 Wał napędowy MAXGEAR
299.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3379MG

numer części:

49-2415

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Długość [mm]629
Uzębienie zewnętrzne od strony koła28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.25
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]55,6
Ilość zębów, pierścień ABS60
nr EAN5903364352912

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2415 MAXGEAR

PËúOî LAND ROVER FREELANDER LE 4X4
numery OEM:
LAND ROVER      TDB104030
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2415 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.