Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mitsubishi GALANT V (E1_A) 1.8 Turbo-D (E14A) (1984.06-1990.04) 82km » 49-2440 maxgear
wybrany samochód: 
Mitsubishi Galant V (e1_a) 1.8 Turbo-d (e14a) (1984.06-1990.04) 82km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2440 MAXGEAR

49-2440 Wał napędowy MAXGEAR
273.99 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Środa: >10 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: >10 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3404MG

numer części:

49-2440

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Długość [mm]941,6
Wymiar gwintuM24x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła29
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.26
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]56
Długość 2 [mm]306,3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz łożyskiem
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]87,1
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]91
nr EAN5903364353162
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2440 MAXGEAR

PËúOî NISSAN QASHQAI/QASHQAI +2 1.5 DCI PR
numery OEM:
NISSAN      39100-BB32B
NISSAN      39100-JD52B
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2440 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.