Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-2441 maxgear

Wał napędowy 49-2441 MAXGEAR

49-2441 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-2441
Wał napędowy 49-2441
49-2441
337.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3405MG

numer części:

49-2441

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Długość [mm] 616
Wymiar gwintu M24x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 29
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 29
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 56
Długość 2 [mm] 65
Nowa część 
Średnica przegubu po stronie koła [mm] 100,2
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] 95
nr EAN 5903364353179

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2441 MAXGEAR

PËúOî NISSAN QASHQAI 1.6 2.0 D LE 616MM

Wał napędowy 49-2441 ma zastosowanie do modeli samochodów

NISSAN

ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

Numery OE Wał napędowy 49-2441 producenta MAXGEAR

NISSAN

391011541R, 391019806R, 39101JD74B, 39101JY04B

RENAULT

391011541R, 391019806R, 39101JD74B, 39101JY04B

numery OEM:
NISSAN      39101-1541R
NISSAN      39101-9806R
NISSAN      39101-JD74B
NISSAN      39101-JY04B
RENAULT      39101-1541R
RENAULT      39101-9806R
RENAULT      39101-JD74B
RENAULT      39101JY04B
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2441 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.