Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-2442 maxgear

Wał napędowy 49-2442 MAXGEAR

49-2442 Wał napędowy MAXGEAR
356.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3406MG

numer części:

49-2442

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Długość [mm] 981
otwór Ø [mm] 10,5
Wymiar gwintu M24x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 29
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 29
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 56
Ilość otworów 2
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 132
Długość 2 [mm] 420
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem
Nowa część 
Średnica przegubu po stronie koła [mm] 100,2
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] 92
nr EAN 5903364353186

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2442 MAXGEAR

PËúOî NISSAN QASHQAI 1.6DCI/2,0DCI PR 981MM

Wał napędowy 49-2442 ma zastosowanie do modeli samochodów

NISSAN

ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

Numery OE Wał napędowy 49-2442 producenta MAXGEAR

NISSAN

391000606R, 391004202R, 39100JD72B, 39100JY02B

RENAULT

391000606R, 391004202R, 39100JD72B, 39100JY02B

numery OEM:
NISSAN      39100-0606R
NISSAN      39100-4202R
NISSAN      39100-JD72B
NISSAN      39100JY02B
RENAULT      39100-0606R
RENAULT      39100-4202R
RENAULT      39100-JD72B
RENAULT      39100JY02B
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2442 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.