Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Volkswagen CADDY II nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (9K9B) 1.7 SDI (1996.07-2000.09) 57km » 49-2442 maxgear
wybrany samochód: 
Volkswagen Caddy Ii Nadwozie Wielkoprzestrzenne (mpv) (9k9b) 1.7 Sdi (1996.07-2000.09) 57km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2442 MAXGEAR

49-2442 Wał napędowy MAXGEAR
340.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:3 szt.
Wtorek:10 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

27-3406MG

numer części:

49-2442

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Długość [mm]981
otwór Ø [mm]10,5
Wymiar gwintuM24x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła29
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.29
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]56
Ilość otworów2
Ø rozmieszczenia otworów [mm]132
Długość 2 [mm]420
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz łożyskiem
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]100,2
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]92
nr EAN5903364353186
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2442 MAXGEAR

PËúOî NISSAN QASHQAI 1.6DCI/2,0DCI PR 981MM
numery OEM:
NISSAN      39100-0606R
NISSAN      39100-4202R
NISSAN      39100-JD72B
NISSAN      39100JY02B
RENAULT      39100-0606R
RENAULT      39100-4202R
RENAULT      39100-JD72B
RENAULT      39100JY02B
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2442 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.